לצאת מאיזור ה FREEZE

לצאת מאיזור הfeezz

תמונת מצב: מתקבלים  לעבודה  חדשה שמאד רצינו בה או מתחברים לבן/ת זוג חדש/ה או הוטל עלינו פרויקט חדש, או אנחנו זוכים במשהו שחלמנו עליו והוא הגיע.  דברים חדשים מתרחשים בחיינו.

מתחילים את הדרך – סביבה חדשה, מסגרת שונה, יציאה מההרגלים, התאקלמות, אנשים חדשים, תקוות חדשות, מציאות חדשה, האופוריה ממריאה.
מתקדמים, חשים שהערך העצמי שלנו עולה, משהו טוב קורה לנו בחיים, אנחנו מרחיבים הצלחות, מפעילים בעוצמה את המוח, יוצרים, מקבלים משובים טובים, הציפיות מאיתנו עולות…
 ופתאום, משהו מתחיל מבפנים להתאבך… השד הזה… הקול הזה… העשן הזה…
כושר הריכוז מתחיל לרדת, לא קמים בבוקר בכיף, חשים עייפים, לא מבצעים את המטלות באותה רמת מוטיבציה שהיתה בהתחלה, מחפשים תירוצים למה לא… למה אי אפשר… אין  תשוקה, אש הרצון דועכת.
שמים לב שמשהו בתוכנו מתחיל להתדרדר דווקא כשהיינו בדרך למעלה, דווקא כשעלינו על גל ההצלחה, דווקא שהתחלנו או התחילו להיות צפיות גבוהות יותר מהרגיל.
מהר מאד אנחנו מוצאים את עצמנו במקום שבאופן תת-מודע ביקשנו אותו , והוא – להיכשל.

למה? למה להכשיל? למה לא להגשים מה ששאפנו?

אנחנו נפגשים כאן ב-פחד. פחד מהצלחה פחד מכשלון .

הפחד הוא מנגנון הישרדותי שקים בכל יצור שיש נשמה באפו. פחד וחרדה מטרתם לשמור אותנו ערניים מפגיעה פיזית, אישית, חברתית .

כשהוא במינונים סבירים הוא באמת מגן עלינו (כמו על החיות) וכשהוא מתעצם ונטמע כדפוס שורשי במבנה האישיות שלנו, הדבר מנהל את חיינו בכל מה שנחשוב ונעשה ומהווה את החסם החזק ביותר והמשמעותי לכל נושא של צמיחה, שינויים, התקדמות, בריאות הגוף והנפש ומקפיא אותנו ריגשית ומעשית לצעידה קדימה.

יש פחדים שונים ומה שמכשיל את האדם מלהתקדם ולטפס במסלול חייו הם:

פחד מהצלחה, פחד מכישלון , פחד משינוי, פחד שאני לא ראוי, פחד מדחייה, מאינטימיות.
הדפוסים האלה הם שורשיים ובכל מצבי החיים שבהם חווינו תסכול, חוסר הצלחה, תקיעות, בדידות, חוסר יכולת להתחבר לבן זוג, מעגלי חיים של הצלחה ונפילה וחוזר חלילה – יושב שם פחד מלהשיג את מה שאנו רוצים.

התירוצים לכך אין סופיים: "מצב השוק לא טוב", "לא בנוי כרגע למערכת יחסים", "זה לא את זה אני", "במקרה קיבלתי קידום בעבודה", "כי התחנפתי לבוס" ועוד ועוד.

איך הגענו למצב הזה?

דרך מערכת האמונות שתוכנתה  בנו לגבי הצלחה וכסף, דפוסים של ההורים שמושרשים בנו,

התגובות של ההורים  לגבי מצבים שנחוו  אצלם כחוסר הצלחה ומה אנו העתקנו ממה שראינו והטמענו, מבלי לזהות את המעבר הלא מודע הישיר מהם אלינו.

אנו מלאים ברצונות מאווים וחלומות. הדרך להגשימם מלווה במאבקים וחוויות מלמדות . אם מוטמע בנו פחד מהצלחה, זה אומר שבתת מודע אנו לא חושבים שמגיע לנו משהו טוב, אנו לא ראויים, לא נותנים לעצמנו לגיטימציה ,להגיע למה שבאמת רוצים.  הפחדים משתקים, אנשים יכולים להימצא שנים במצב  קפוא, תקוע ומתסכל או להציב מראש מטרות כל כך גבוהות שאחר כך, כשתבוא הנפילה, היא תצדיק את הדפוס.

גם במערכות יחסים רומנטיות הדפוס קיים –מי שקים אצלו הפחד מכישלון ימצא תמיד את אותה בחורה שהכי לא תתאים לו או שימנע בכלל מאיזה שהוא קשר רומנטי ותמיד יאשים את הזולת :היא לא יפה מספיק, יש לה הורים לא נחמדים, היא מבוגרת, רזה, שמנה וכו'.  היא אשמה –אני  בסדר…

הדרך מתבהרת  כשאנו קודם כל מודעים  לדפוס שבולם אותנו ושזה אצלנו, לא אצל האחר. הידיעה הזו תגרום לנו להרגיש כאילו טלטלו אותנו בכוח, מפץ מחשבתי ונפשי.

התובנה הזו, שההתנגדות שלנו להצליח, היא שהביאה את הסיטואציות בחיים שכל כך הקשו עלינו, יכולה להשתנות בתהליך הדרגתי מובנה ומודרך נכון.

ואכן חיינו יכולים להשתנות מקצה לקצה בכל הרמות הפיזית, הנפשית ,המנטאלית והאנרגטית.

אפשר, ומומלץ,  להתגבר על הפחדים ולהתחבר לגלים האלה שנקראים: הצלחה,שגשוג, מימוש.

    Thank you! Your message has been sent.
    Unable to send your message. Please fix errors then try again.

    בית הספר למסתורין של חכמת למוריה
    עין חי 49, מושב כ​פר מלל
    054-3151029


    פונט קריאה
    רקע לבן
    נווני אפור
    ניגודיות גבוהה
    הגודל טקסט
    error: Content is protected !!