שינוי תדרים בחילופי עונות


כול סוף הוא התחלה ..

היקום מצוי בשלב של שינוי בעונת השנה ,מקיץ לוהט ,לקרירות של סתו  להתקררות  והתקדרות של חורף וללידת האביב ושוב קיץ.
. לאחר קיץ חם ,תקופת החופש,הטיולים,שיזוף בים,בילוי בחוץ,מתחלפת  העונה ,להכנות הפיזיות והנפשיות לקראת  התכנסות ושחרור ,של העונה שהייתה והצפיה וטרום התכוונות לזו שמגיעה  ,
כמו שהטבע  והיוניברס מתכונן  בטבעיות לקראת בוא  הסתו החורף ,כך אנו מתכוונים ביודעין או שלא ביודעין לשחרור של מה שהיה,להשלת עורנו ,לקראת  מילוי חדש לתוכנו לקראת  התקופה שמתחילה מראש השנה.
לקראת ראש השנה וכיפור עוסקים בניקיון והתבוננות פנימיים ,בדיקה של מה עבר עלינו בשנה האחרונה , באיזה מצב היינו השנה לעומת השנה  שקדמה לה.

ראש –השנה, כיפור  ופסח מהווים נקודת ציון  החזקה ביותר , לגבי התיקון הרגשי רוחני  שלנו וחשבון נפש.סוכות מכוון לשפע הרוחני והאישי.

לאחר השלמת המעגל  הראשון שעובר בסיום חג סוכות ,נפתח המעגל השני של מעבר העונה מסתו לחורף
למצב רוח חדש ,לתדר חדש ,לנקיון אחר ,התנהגות גופנית בהתאם למזג האויר  ,מצב רוח שונה, שינויי טמפרטורות, שינויי אור, התנהגות מנטלית ואנרגטית שונה.
והיקום מדבר בשפת הטבע המופלאה ,שאי אפשר להתערב בה.

אנחנו חלק משלמות היקום. השפע של כל מה שיש בעולם (אויר,מים,אדמה,אנרגיה,אור וכו), החורף תמיד יגיע אחרי הסתיו, שום דבר לא ישנה את זה. הציפורים תמיד נודדות באותה תקופה, מבלי שמישהו מדריך אותן עם מצפן ,שום התנגדות לא יכולה לעצור סדר אינטליגנטי ומושלם של חוקי הטבע.

 אנו חלק מסדר זה. את המעברים שלנו מעונה לעונה בהתפתחות האישית, עוצרת ההתנגדות הפנימית שלנו, הנובעת מחסמים כמו פחד, כעס, טינה, ההאשמה .
לאחר החורף נפתח המעגל השלישי מרחרח לו האביב  זו תקופה של תדר שינוי נקיון, התחדשות, התקלפות מתוך מה שלא שיך יותר .
לפני פסח מטפלים  בנקיון של הבית הפנימי, בחסמים הרגשיים במחסומים  הנפשיים  .
 הטיפול בחסמים שלנו מומלץ שיהיה בסינכרון לשינויי עונות השנה .
תקופת ראש השנה וכיפור היא המתאימה ביותר אנרגטית לסגירת מעגל ועלית כיתה .
מהם החסמים  ?
חסמים אלו יכולים, שנים ,לשתק ולבלום אותנו מלצמוח באופן הטבעי,המתאים לנו. מציאות זו מעידה על דפוסים של מחסור.

מנטליות של מחסור נובעת מהאמונות שאנו מחזיקים על עצמנו, מהפגיעות שלנו מאחרים, מהאשמת אחרים במצב שלנו כמו " ההורים שלי אשמים", "עשו לי" ,העליבו אותי" ,פגעו בי". בכך אנו הופכים לביקורתיים ושיפוטיים , ממעיטים בערך עצמנו , מזינים את הלב שלנו בטינה כעס , מרירות, כאב, ובכך אנו נחסמים רגשית וגופנית לקבלה של אהבה עצמית , ושפע .

אנו גורמים לעצמנו כאב ועלבון ומושכים אלינו מצבי חיים שלילים כבומרנג.

אם נסב את תשומת ליבנו שכעס נמצא בגרון, בקיבה , בלב, בכבד, בכיס המרה וכשהוא מצטבר, הוא הופך לרעיל והגוף מבטא אותו בתסמינים, נבין שחשוב ביותר לשחרר את הרעלים האלו מהגוף והנפש,ולקבל את העונה  החדשה נקיים.

אז איך נהיה יותר ממוקדים מעונה קודמת ?

איך נזרים אל חיינו שפע, ברמות שלא ידענו בעבר?

איך נעשה חשבון נפש אמיתי עם עצמנו על מנת שנוכל להגשים את החזון שלנו?

איך נתחיל את ההעונה הזו נקיים יותר, טובים יותר ואוהבים בגדול?

הצעד הראשון לשינוי היא התחייבות פנימית להרחבת התודעה על האחראיות שיש לנו על מה שקורה בחיינו ,והמצבים שאנו נמצאים בהם ,אנחנו הבאנו אותם ,גרמנו להם ,אף אחד לא עשה לנו ,אנחנו נתנו יד לכך .

בתובנה עוצמתית זו ,נפתח את ליבנו לשחרור טינה ,מרירות וכעס, שאגורים אצלנו כל כך הרבה זמן כלפי מישהו, או כלפי  סיטואציות קשות בחיינו.

שחרור והמסת רגשות שלילים, מגופנו נפשנו וליבנו.
בקשת סליחה מעצמנו על שהיינו במצב הזה או ממישהו שפגענו בו, מהווה את אחד מתהליכי הריפוי והניקיון החזקים ביותר כמו שהגשם שוטף את אבק הקיץ וריח של ניקיון וצחות נישא באויר .
.התהליך מתעצם ,כשאנו ממלאים את עצמנו באהבה ושולחים אותה לכל מי שפגע בנו,ופגענו בו ובכך אנו משחררים את הכוח של האדם עלינו או הסיטואציה ,ולא נותנים לאחרים לשלוט ברגשותינו.

אם יש ניסים בעולם,זה אחד מהם –להפסיק להתמקד במה שאין לנו, במה שעשו לנו ,גרמו לנו, לאהוב את כל השיעורים הקשים שהיו לנו כי הם המורים הטובים ביותר (ששיקפו דימוי נפשי שלנו ,דפוסים מנטלים שלנו) ,להתחיל לאהוב ולהוקיר ולהעריך את מה שיש לנו. הנכונות שלנו לסלוח היא צעד משמעותי להיות בהרמוניה עם היקום וחוקיו.

כדי שנסלח עלינו להפסיק את האשמות  והשיפוטיות כלפי זולתנו ,ולצקן פנימית לתוכנו אל המקומות שהיו מוצפים בכעסים ,נקמנות , מרירויות, בטונות של אהבה כלפנו וכלפי אחרים.וזה חשבון הנפש שלנו ,וזו ההתחדשות ,וזה הניקיון האמיתי הפנימי .   

לעבור ממנטאליות של מחסור לשפע פנימי וחיצוני .

 

    Thank you! Your message has been sent.
    Unable to send your message. Please fix errors then try again.

    בית הספר למסתורין של חכמת למוריה
    עין חי 49, מושב כ​פר מלל
    054-3151029


    פונט קריאה
    רקע לבן
    נווני אפור
    ניגודיות גבוהה
    הגודל טקסט
    error: Content is protected !!